keskiviikkona, elokuuta 31, 2005

Argggh... laajakaistani ei toimi

Maailmankaikkeuden laajuudessa mitättömäksi luokiteltava ongelma voi suistaa elämän raiteiltaan ainakin hetkeksi. Ongelmana on kotikoloni laajakaistayhteyden selittämätön ongelma. Jonotin palveluntarjoajani asiakaspalveluun yli tunnin (!) saamatta palvelua. Olisin vain kysynyt onko vikailmoitukseeni reagoitu. Selittämättömällä tavalla yhteyteni meni poikki, eikä ole vironnut henkiin vaikka olen pistänyt likoon kaiken ATK-taitoarsenaalini. Paikallinen puhelinyhtiö väittää linjan olevan auki ja totean analysointiohjelmillani (olen aika hyvin perillä näistä ATK-asioista, vaikka sen itse sanonkin), että liikennettä tulee ja menee normaalisti. Vian väitetään olevan palveluntarjoajassani.

Internet ei toimi, totean lakonisesti. Tuntikausien ahertelusta huolimatta.

Onneksi minulla on edelleen antiikkinen 19,6 k:n puhelinmodeemini ja puolisalainen soittosarja erääseen palvelimeen ja voin lukea sähköpostit ja vastatakin saapuneisiin viesteihin. Mutta nettiselailu saa toistaiseksi jäädä. Nyt istun veteraaniurheilijoiden toimistossa ja teen toimistotöitä. Täällä toimii asentamani Internetyhteys edelleen. En taatusti koske mihinkään yhteysasetuksiin, sillä "if it works, don't fix it". Täällä toimistossa oli muuten aika jännä tilanne Internetin suhteen. Täällä oli aikanaan joku ihmeen Homeline kotisoittosysteemi, joka aika-ajoin oli viikkotolkulla epäkunnossa. Moraalittoman korkeaan hintaan saatiin aivan olematonta palvelua. Silloinkin jonotettiin porukalla "asiakaspalveluun" tuntikausia. Joskus siitä oli jopa apua, joskus ei. Toimistopäivät kuluivat puhelimessa jonottaen. Onkohan kukaan arvioinut miten paljon aikaa (rahaa) menee hukkaan kun yritykset ja yksityiset räpläävät näiden onnettoman epävarmojen laajakaistayhteyksien kanssa? Eikö teidänkin mielestänne ole kohtuutonta pitää asiakasta puhelinjonossa yli tunnin ratkaistakseen jotakin niin yksinkertaista ongelmaa kuin laajakaistan yhteysongelmaa?
Palveluntarjoajani on ystävällisessä sähköpostissaan ilmoittanut, että korjauspyyntöni käsitellään 4 vuorokauden kuluttua. Silloin kuulemma on minun vuoroni saada palvelua. Mitenköhän monella S:n asiakkaalla onkaan laajakaista-ongelmia kun minä joudun odottamaan peräti 4 vrk ennenkuin asiaani ruvetaan käsittelemään? Siihen asti koitan hoitaa vähäiset surffailutarpeeni täällä veteraaniurheilijoiden toimistossa. Bloginkirjoitteluun tulee luultavasti tauko. Mikä lienee terveellistä. Blogit veivätkin aikalailla paljon aikaani.

Blogiarkisto