perjantaina, syyskuuta 16, 2005

Perjantainelonen

1. Mitä keräät ja kuinka iso on kokoelmasi?

Kerään englanninkielisiä aforismeja, sananlaskuja, sanontoja elämän eri alueilta ym. Kokoelmani, joka käsittää viisi Word-tiedostoa, on varsin suuri. Viimeksi kun laskin montako minulla on kasassa, niitä oli vähän yli 120.000.

2. Miksi keräät?

Alunperin keräsin sanontoja biolääketieteen alalta elävöittääkseni luentojani vuosina 1987-1989 USA:ssa. Nämä luentokikkani herättivät yllättäen hilpeyttä opiskelijoiden parissa ja muutama opiskelija kyseli kokoelmani perään. Innostuin keräämään niitä lisää ja sain sähköpostin välityksellä tuntemiltani ja tuntemattomiltakin "ihailijoilta" lisäyksiä kokoelmaani. Erityisesti sain ns. "one-liners" juttuja.

3. Mistä suosikkiesineestäsi et voisi koskaan erota?

Minulla on muutamia aivan ainutlaatuisia aforismeja, joista olen ottanut älyttömän monta varmuuskopiota. Taitavat olla minulle erityisen tärkeitä.

4. Minkä esineen poisheittämistä kadut?

Kokoelmani meni eräässä vaiheessa "jumiin" (kiitos Microsoft!) ja menetin suuren määrän itse naputtelemaani sananlaskua. Tuolloin en ollut niin tarkka varmuuskopioideni kanssa ja tätä minä katkerasti kadun.

Olen pistänyt blogissani jakeluun muutamia poimintoja kokoelmastani.

Tämä kysely löytyi skrubun blogista.

Blogiarkisto