sunnuntaina, maaliskuuta 19, 2006

Tony Halmeen verbaaliakrobatiaa (K-18)

Silmiini osui Wikipediassa kansanedustaja Tony Halmeen lausahduksia. Tällaista on Tony ehkä suustaan päästänyt urheilusta:

  • Marja-Liisa Kirvesniemessä on pikkaisen mallia kaiken maailman nenärengasfeministeille, joiden ainoa saavutus elämässä on sadantonnin opintolaina, kammottavasti tupakalta löyhkäävä hengitys ja hermoromahduksen saaneet vanhemmat. Mutta niinhän se on. Näyttäkää mulle tyytyväinen feministi, niin mä näytän teille Jari Sillanpään tyttöystävän.
  • Jos kerran taiteilijaeläkettä myönnetään kaiken maailman savikukon pyörittäjille ja runon rustaajille joiden kippoja ja kirjoja on nähnyt ehkä viisi ihmistä, niin kyllä musta samalla tavalla pitäisi tukea entisiä urheilijoita. On ihan yhtä rankkaa treenata joka päivä 25 vuotta urheilua kuin puhallella vähän lavalla nuotteja paskatorveen tai sutia baskeri silmillä kännissä pillunkuvia tauluun.
  • Mä löin sitä neekeriä lujempaa kuin mä olen koskaan lyönyt ketään, mutta se sai sen verran kaalia hartioiden väliin piiloon että mä osuin sitä suoraan päälakeen ja multa meni rystynen paskaksi. Mutta se oli kyllä sen mällin jälkeen seuraavat kolme erää kuin pystyyn kuollut zombie.

Sitä mitä Tony Halme on ehkä sanonut yhteiskunnallisista oloista saatte itse käydä lukemassa, pistän tähän vain yhden näytteen:

  • Mä lupaan tässä ja nyt maksaa bensat jokaiseen Ladaan, jolla suomalaiset kommunistimaanpetturit tsörää punanen pipo päässä ikuisesti helvettiin täältä — — ei auta muuta kuin balalaikka perseeseen ja rajalle...

Tony Halme
Perussuomalaisten eduskuntaryhmä
Kansanedustajana 19.03.2003 -
Täydellinen nimi: Halme, Tony Christian
Ammatti / arvo: ammattinyrkkeilijä, kirjailija
Syntymäaika ja -paikka: 06.01.1963 Helsinki
Koulutus: kansakoulu, oppikoulu
Työura / Elämäkertatietoja: henkivartija, U.S.A. , ammattipainija, U.S.A. , ammattinyrkkeilijä , kirjailija
Nykyiset toimielinjäsenyydet: Lakivaliokunta (vj), Puolustusvaliokunta, Tulevaisuusvaliokunta (vj)
Julkaisut: Jumala armahtaa, minä en 1998, Tuomiopäivä 2001, Viikingin voimaopas 2003, Kovan päivän ilta 2004

On tämä aika säälittävää.

Blogiarkisto