keskiviikkona, elokuuta 16, 2006

Pekka Puska laulaa Unileverin virttä

Joka päivä ihmiset ympäri maailmaa valitsevat meidän tuotteemme 150 miljoonaa kertaa, julistaa Unilever. Ja jatkaa: Unileverin missio on lisätä elinvoimaa. Täytämme ihmisten päivittäisen ravinnon ja hygienian tarpeet merkkituotteilla, joista heille tulee hyvä olo, jotka auttavat heitä näyttämään hyvältä ja saamaan enemmän irti elämästä.

Vaikka ylläoleva teksti onkin hieman kömpelön käännöksen kautta ilmeisesti saanut hassujakin suomalaiseen mieleen huonosti iskostuvia piirteitä, on ydinsanoma selvä: Unilever on halukas keventämään kukkaroasi. Mannekiineiksi haetaan miehiä ja naisia Suomen huipulta. Näin Unileverin tuleekin tehdä. Heidän pitää haalia köyhiä tutkijoita riveihinsä, jotka sitten korvausta vastaan julistavat tätä heidän ilosanomaansa. Sen sijaan heidän täytyy pitää sellaiset henkilöt erossa tästä markkinatouhusta, jotka vastaavat laaja-alaisesti suomalaisesta kansanterveydestä. Sydämeni itkee HDL-kolesterolipitoista verta kun he ovat saaneet pauloihinsa esimerkiksi Pekka Puskan.

Unileverin tiedotustilaisuudessa puhuneen Kansanterveyslaitoksen pääjohtaja Pekka Puskan mukaan Unileverin uutuustuote, joka sisältää 200 grammaa vihanneksia, marjoja ja hedelmiä tiivistettynä 100 millilitran pullossa, on elinkeinoelämän vastaus suomalaisten vieläkin liian vähäiseen kasvisten ja tuoreiden hedelmien syöntiin. Hohhoijaa!

Tänään lauletaan Unileverin virttä, onko huomenna vuorossa {piip} yrityksen karaoke-esitys?

Lähde: Finfood, 16.8.2006

Blogiarkisto