keskiviikkona, huhtikuuta 12, 2006

Nettihäiriköinnin uhri

Lukijapalaute:
Kommentti nettihäiriköinnistä… meidän ei tule hyväksyä tällaisia hyökkäksiä blogiasi vastaan. Ne rikkovat paitsi sanomisen oikeuttasi, niin myös lukijoittesi oikeuksia.
Vaikka blogisi on sinun ja vain sinun ansiota ja sinun toimeliaisuuden varassa, niin sillä alkaa olla jo yhteiskunnallista merkitystä. Näinollen se ei ole enää vain sananvapauskysymys vaan sen lisäksi jo jotain muutakin. Esimerkiksi kansanterveysasia. Mikä ihmeen erioikeus rikollisilla on saada parempaa intimiteettisuojaa verrattuna muihin (keskustelijoihin)? Koska tämä nettiterrorisointi on laajempi ongelma kuin vain sinua koskettava, niin periaatteessa joku luotettu taho voisi perustaa identiteettipankin, johon voisi rekisteröityä omalla nimellä. Sieltä sitten saisi Nickin käyttöönsä, jota voisi käyttää kaikkialla netissä. Aivan samaa periaatetta käyttäen kuin nettimaksaminen käy päinsä pankin avustuksella. (Herra M.S.)

En minä ollut odottanut tällaista häiriköintiä. Se tuli todella suurena yllätyksenä minulle. Pidän tämän veteraaniurheilija-sivuston tällaisena read-only versiona. Tein äskettäin erillisen kommentointisivuston. Vähän ylimääräistä vaivaa siitä on, mutta en näe muutakaan mahdollisuutta. Äsken poistin kommenttiblogistani tällaisen viestin:

New comment on your post #3 "Otan vastaan kommentteja ravinnosta ja terveydestä"
Author : Dosetti Pölönen (IP: 217.91.66.6 , pd95b4206.dip0.t-ipconnect.de)
E-mail : dosettipolonen@hotmail.com
URI :
Whois : http://ws.arin.net/cgi-bin/whois.pl?queryinput=217.91.66.6
Comment:
Häiriköinniksi C laskee kaiken, missä joku on hänen tai Toveri Pölösen kanssa eri mieltä. Fanaatikko.

Pystyykö joku asiantuntija jotakin päättelemään viestin alkuperästä? Jaksatteko lukea näitä viestejä? Voin minä antaa niiden olla esillä. Minusta on vain niin kauhean ikävää kun tohtori Matti Tolosta nimitetään kaikilla mahdollisilla tavoilla (tämä nyt oli aika viaton nimitys tämä Toveri Pölönen) ja minua pidetään fanaatikkona (mikä on sieltä lievemmästä päästä). Joku saattaa jopa uskoa, että minä olen fanaatikko, kusipääkin saatan olla, mutta saako minua kutsua Tolosen kätyriksi? Se on jo minusta aika ikävää.

Avoin kirje
"Jos tohtori Tolonen herättää noin suuria aggressioita, voin vain kuvitella kuinka suuria aggressioita minä herätän... Niinpä kerron nyt selkeästi kaikille: Christer on alunperin tehnyt selväksi, että ajattelee eri tavalla kuin minä, ja minä olen tehnyt Christerille selväksi että ajattelen eri tavalla kuin hän. Aivan samoin tiedän hänen suhtautuneen Matti Toloseen. Kriittisesti ja ystävällisesti. Jos hän yhteistyön kuluessa on tullut vakuuttuneeksi, että Tolonen on asiaansa perehtynyt ja monin tavoin tietorikas mies, se luettaneen Christerin humaaniuden ja sivistyksen piikkiin.
Se, että minä esiinnyn Christerin sivuilla ei johdu siitä, että hän ajattelisi kuten minä, vaan siitä, että hän uskoo länsimaisiin arvoihin: sivistyneeseen keskusteluun ja asioitten punnitsemiseen. Christer kunnioittaa lukijoittensa älyä, he saavat itse ratkaista miten ajattelevat.
Minä en ole samaa mieltä Christerin kanssa, mutta olen valmis menemään barrikadeille hänen oikeudestaan ajatella kuten ajattelee!"
terv. Varpu

Aiheellinen kommentti dosentti Matti Toloselta
Varpu on näköjään tehnyt kärpäsestä härkäsen. Hän yleistää nyt, että kaikki muutkin ovat provosoituneet minua vastaan. Eihän asianlaita niin ole. Bio-Vitan sivuilla on käynyt 3 viime päivän kuluessa n. 13 000 vierailijaa. Ei sinne tule mitään tällaista yleisnärkästynyttä palautetta, vaan saan päivittäin useita avunpyyntöjä onnettomilta ihmisiltä, joita koetan auttaa.

Blogiarkisto